3: Online marketing vaardigheden

In september ga ik op stage. Ik heb tijdens mijn marketing stage geleerd dat ik nog erg veel te leren heb op het gebied van marketing. De theorie ken ik dan wel een beetje, maar in praktijk zou ik niet weten hoe ik het uit moet werken.

Mijn moeder heeft een eigen Bed&Breakfast. Deze heeft ze nu ongeveer 5 jaar. Maar ze steekt weinig aandacht in haar marketing. Soms een keer een post op Instagram of Facebook, maar nog niet erg actief. Ook is de site nog erg basic. Ik ga tijdens dit leerdoel mijn vaardigheden ontwikkelen, door in de praktijk te oefenen. Dit is een goede kans om mijzelf te ontwikkelen, maar waar nog niet alles perfect hoeft. 

Actie 1: Situatie in kaart brengen

In deze actie ga ik opstellen wat ik allemaal wil gaan verbeteren/aanpassen. Hier ga ik een plan van aanpak voor ontwikkelen voor actie 2 en 3. Mijn moeder staat open voor een hoop input, dus ik mag erg veel doen. Ook geeft ze eerlijke feedback. Elk kanaal dat wordt gebruikt wordt bekeken.

site: https://www.boerenburgersbuitenlui.com/bed-and-breakfast

Instagram: Bbboerenburgersbuitenlui

Facebook: Bed & Breakfast Boeren Burgers Buitenlui

Actie 2: Online marketing tools verbeteren

In deze actie zullen er verschillende dingen worden gemaakt voor de (online) marketing van B&B boeren burgers buitenlui, namelijk:

  • Instagram/Facebook template voor foto's
  • Branding kit
  • Contentkalender Instagram/Facebook

1. ยท Branding Kit (https://www.canva.com/learn/how-to-build-a-brand-kit/)

Ten eerste is in de branding kit een consistent logo belangrijk. Dit zorgt voor herkenning bij de bezoeker.

Ten tweede is een kleur palette belangrijk. Dit zet de toon voor je onderneming, houdt je pagina's rustig en zorgt voor herkenning bij de bezoeker.

Ten derde is het lettertype cruciaal. Net als de andere punten zorgt dit voor herkenning en rust.

Dit is de eerste opzet van het kleur palette en het lettertype. Deze ga ik bespreken en de feedback verwerken.

Ook een eerste opzetje met het logo. We hadden het er al over gehad dat we een bepaalde foto getekend wilde hebben. Dit is dus even voor de opvulling. Zo kan mijn moeder inschatten wat ze wel en niet leuk vind.

Er is afgesproken met een grafisch designer in opleiding om de invulling en te ontwerpen, en om het logo wat meer compleet te maken. Later is besloten om elks seizoen een andere kleur te kiezen. Dit houdt de content fris. Het logo willen we het liefst zwart-wit.

Dit is het eindresultaat. Met deze opzetjes gaat het logo worden ontworpen en de templates van social media.

2. Template voor Instagram

Na het maken van de huisstijl, ben ik begonnen aan een eerste opzet van de formatjes van de instagram en facebook posts.

Hierbij wilde we een format waar foto's bij konden worden gezet, en een waarbij informatieve tekst kan worden verteld. Dit zijn de eerste opzetjes hiervoor:

Voor elk seizoen zal de accentkleur dus anders zijn.

Later bedacht ik me dat ik het template wat simpeler wil. Dus de linker en middelste templates ga ik niet gebruiken. Alleen de rechtse.

3. Contentkalender

Op internet heb ik een goede contentkalender gevonden. Hier zal ik voor elke maand de inhaakbare momenten noteren. Zo weet mijn moeder precies wat ze kan posten.

Actie 3: Site verbeteren

Hier ga ik alle stappen die ik in de eerste actie heb opgesomt uitvoeren. Zo is de website helemaal up to date, ook op het gebied van SEO.

Als ik het hele document met teksten toe wil voegen is het wel erg veel. Daarom heb ik een aantal screenshots toegevoegd van dingen die ik heb gemaakt heb staan zodat mijn moeder ze kan veranderen op de site. Dit wil zij in overleg doen, omdat ik het niet zomaar aan mag passen van haar. Anders had ik gewoon de site als bewijs kunnen hebben. Dat gaat helaas niet nu.

-
.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin