Marktbewerkingsplan

Na mijn hbo-opleiding ga ik een masteropleiding doen. Dit omdat ik nog niet klaar ben met studeren, en omdat ik het onderste uit de kan wil halen wat betreft mijn studie. Ook weet ik absoluut nog niet waar ik later wil gaan werken. Ik heb enkele onderwerpen en bedrijven waar ik meer interesse in heb dan in andere bedrijven, daar zal ik me dan ook op focussen.


Doelgroep

Markt 1: Fast moving consumer goods (FMCGs) – Sales

Bedrijven zoals Perfetti van Melle (Mentos, Chupa Chups, Fruitella etc.), PepsiCo (Lays, Duvis, Pepsi Cola), Mars (Mars, M&M's)

Qua doelgroep zal ik me richten op bedrijven in de FMCGs. De reden dat ik hier voor kies is omdat ik dit een enorm leuke, dynamische markt vind. Ik heb een stage gelopen bij een bedrijf dat in deze markt zit, en ook heb ik tijdens mijn minor veel hier op gefocust. Dit vond ik echt enorm leuk en haalde ik veel energie uit. Ik heb namelijk veel prikkels nodig.

Qua bedrijf zou ik een internationaal bedrijf dat producten aanbiedt die over de hele wereld (of vooral in Europa) bekend zijn leuk vinden. Ik heb hiervoor gekozen omdat er in een groot bedrijf veel mogelijkheden tot doorgroeien zijn en je jezelf enorm kan ontwikkelen. Ook bevind je je in een concurrerende markt, waar een hoge rotatiesnelheid van producten is. Dit houdt het werk uitdagend en ook leuk. Het is voor mij nog niet duidelijk wat ik precies wil gaan doen in deze markt, maar omdat ik nu veel interesse heb in voeding, focus ik me daar veel op.


Boodschap

Wat maakt me na mijn master uniek? De combinatie van en een brede, commerciële hbo-studie, een minor waar ik me heb gespecialiseerd in sales, ervaring in mijn eigen bedrijven, een hoog niveau academisch Engels en een master communicatie- en informatiewetenschappen. Dit geeft een mix aan praktijk en theoretische kennis die me uniek maakt.

Ook heb ik een brede algemene interesse, waardoor ik makkelijk praat en enorm nieuwsgierig ben. Dit in combinatie met een leergierige houding en een hoop zelfstandigheid zorgt ervoor dat ik mijzelf goed op de kaart kan zetten.

Ik ben een goede toevoeging voor een team omdat ik erg makkelijk ben in de omgang, graag mezelf, mezelf (en anderen) uitdaag en een breed scala heb aan marketing-, sales- en communicatiekennis.


Actie 1: Referenties

Ik heb veel samengewerkt. Dit wordt ook in het werkveld iets belangrijks voor me. Goed om te weten hoe ik met samenwerken, lijkt me. Dit heb ik aan verschillende personen gevraagd met wie ik werk of gewerkt heb. Dit voeg ik samen in een mooie visuele weergave.


Actie 2: Pretpakket

Wanneer ik solliciteer, neem ik iets mee. Als voorbeeld gebruik ik het bedrijf Perfetti van Melle. Ik zal 4 snoepjes van Perfetti van Melle kopen, en hier een eigen wrap van ontwikkelen met elk een van mijn kwaliteiten. Dit is een uiting met een knipoog en met humor omdat ik dit graag uitstraalt.

Kwaliteit 1: Vrolijk en Spontaan

Fruittella. Een zoete, vrolijke uitstraling die in je hoofd blijft 'plakken' net zoals de fruittella tussen te kiezen. 😉

Kwaliteit 2: Doorzettingsvermogen

Klene salmiak mix. De oprichter van Klene was een doorzetter en was pas tevreden tot het receptuur perfect was. Ik ben ook een doorzetter en ben pas tevreden wanneer het echt af is.

Kwaliteit 3: Frisse blik

Smint. Een open mindset en frisse creatieve blik op zaken maakt me een unieke persoonlijkheid. Net fris als de smintjes.

Kwaliteit 4: Creatieve chaoot

Mentos Rainbow. Een hele hoop kleuren in een pakket, kleurrijk en vrolijk. Een creatieve chaoot noem ik mezelf als ik begin met praten.



Actie 3: Vacatures bekijken

Omdat ik dus nog niet ga werken na mijn studie, is het interessant om te kijken naar bepaalde vacatures waar mijn interesses wel bij liggen. Door te kijken wat belangrijke kwaliteiten zijn bij bepaalde functies, kan ik me in de toekomst verder gaan ontwikkelen in die kwaliteiten om feilloos in het plaatje van een bepaalde functie te passen.


Vacature 1: Field Sales Representative (Friesland / Groningen)

https://careers.mars.com/nl/nl/job/R54453/Field-Sales-Representative-Friesland-Groningen 

Over deze vacature:

  • Wat me leuk lijkt aan deze vacature is het feit dat je voor een enorm groot merk werkt. Dit zijn grote merken waardoor je ook een grote verantwoordelijkheid met je meedraagt.

  • Ik merk dat de benodigde kwaliteiten erg in lijn liggen met mijn kwaliteiten. Denk hierbij aan het zijn van een mensenmens, communicatief sterk en resultaatgericht.


Vacature 2: Horeca Accountmanager Amsterdam

https://wd1.myworkdaysite.com/nl-NL/recruiting/abinbev/EUR/job/Netherlands-Amsterdam/Horeca-Account-Manager-Amsterdam_30037583 


Over deze vacature:

  • Ik vind het horecagedeelte erg leuk. Lekker dynamisch en geen dag is hetzelfde.

  • De taken van deze baan lijken me erg leuk. Het in gesprek zijn met mensen en het mede verantwoordelijk zijn voor het succes van een horecarelatie. Ik denk dat ik erg veel energie zou halen uit dit soort ondernemers.

Ook bij deze vacature liggen de kwaliteiten in lijn met de kwaliteiten die ik heb. Ik denk dat het deels ook ervaring opbouwen is als accountmanager waardoor je steeds sterker wordt. 

-
.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin